Väntan

Jag går och väntar på att min mobil ska ringa men den gör ju inte det. Jo en gång ringde det men då var det pappa och det är förstås också trevligt men det var inte det jag ville.

Jag har varit på fyra intervjuer för ett jobb i Paris. Ett finansjobb på en bank. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men det verkade intressant, är ett bra företag och framförallt det är ett riktigt jobb och det är vad jag helst vill ha just nu. Den första intervjun tyckte jag inte gick speciellt bra. Men den gick i alla fall så pass bra att jag fick komma tillbaka. Den andra intervjun gick bra och så har jag nästan aldrig känt efter en anställningsinterju eftersom jag alltid ska gå och bli så himla nervös. Den tredje intervjun däremot gick helt åt skogen. Jag tror att han försökte stressa mig med flit för att se hur jag klarade av stress och tyvärr lyckades han alltför bra. Han ifrågasatte alla mina svar, och det är ju rätt normalt på en anställningsintervju och det brukar jag klara av, men den här gången gick det inte alls, jag blev helt ställd och kunde plötsligt inte svara på en enda fråga. Så dumt. Luften bara gick ur mig och jag kunde inte prata franska längre. Eller snarare inte prata alls. Blir så förbannad på mig själv att jag ska bli så osäker och inte våga stå för min svar. Den fjärde intervjun gick väl sådär, den var rätt kort. De sa att de skulle höra av sig i slutet av den här veckan. Men än har det inte ringt.

I natt låg jag och tänkte på att min mobil kanske var trasig. Jag vet ju egentligen att den inte är det men jag blev ändå tvungen att gå upp och testa att ringa till den från den fasta telefonen. Den funkade. Haha. Jag tror att jag är lite fixerad. Undrar om den kanske har slutat fungera sedan pappa ringde vid lunch ungefär. Tror jag ska testa igen. 

Ha, den funkar fortfarande...

Precis som med en inskrivning på arbetsförmedlingen så är rekryteringsprocesserna inte heller särskilt snabba här. Fast det beror förstås på. För det här jobbet har det i alla fall inte varit det. Tror att jag skickade iväg ansökan i slutet av augusti. Efter några veckor ringde de och bestämde en första intervju på koncernens gemensamma rekryteringscentrum några veckor fram i tiden. Ett par veckor efter den intervjun ringde de för att bestämma tid för ytterligare tre intervjuer. På dotterbolaget där jag skulle jobba denna gång. Och nu är vi plötsligt i oktober och jag väntar på ett telefonsamtal. Jag har sökt en massa andra jobb också, så telefonen får gärna ringa och erbjuda mig andra intervjuer också, men just det här samtalet vet jag ju ska komma. Imorgon antar jag. Undrar om telefonen funkar imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback