Soirée rose

Jag och A är bjudna på en rosa fest, soirée rose, hos Julie i Grenoble den 11 november. En rosa fest. Det betyder rosa kläder, rosa dekaroation, rosa drinkar, rosa mat, rosa bubbelgum, rosa kyssar. Ja allt i rosa helt enkelt. Tror att Julie gillar rosa.  Tror också att hon gärna vill se alla sina killkompisar i rosa. Hon är ingenjör och jobbar som chef de chantier (äh, kommer inte på något bra ord på svenska, chef på ett bygge) och jag tror inte att hon får en tillräcklig dos rosa i sin vardag. Så nu ska det överdoseras.

Frågan är bara vad jag ska ha på mig. En riktig flickig flicka borde väl ha halva garderoben full med rosa. Är väl inte speciellt flickig för min garderob (eller hylla och resväska kanske jag borde skriva, har ingen garderob för tillfället, men allt är just tillfälligt just nu) innehåller inte alls speciellt mycket rosa. Har ett par ljusrosa plagg men det är liksom inga partykläder. När det nu är en rosa fest vill jag göra det på riktigt. Jag vill ha riktigt rosa kläder, rosa smink, (åh, helst rosa skor också men det kan jag nog glömma) rosa tankar, hela kittet. Tror jag ska göra en tur till St Quentins lågprisaffärer och se vad jag kan hitta för fint. Rosa hår skulle jag vilja ha också. Eller kanske inte. En rosa mössa då? Det blir kanske lite varmt. Men det är egentligen bara bra, för när jag är varm blir jag lite skär. Lite rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback