Rosa shopping

Jag var på stan på jakt efter rosa idag. Jag hittade ett par jättefina rosa skor för 4,99 euro på Babou. Conversekopior. Ceriserosa. Problemet var att de bara fanns i storlek 38 eller 39. Jag har 41. Jag var så olycklig. Bestämde mig i alla fall för att prova ett par 39:or. De var för små men de gick på foten i alla fall. Och det gick att gå i dem även om de klämde lite...mycket. Jag vill ju ha rosa skor till La Soirée Rose, och de var så fina och det gick ju faktiskt att gå i dem och de kostade liksom bara 4,99, så oj jag köpte visst dem ändå. Jag tänkte att de töjer sig kanske lite och att jag nog hinner gå ner ett par skostorlekar fram till 11 november.

Nu har jag gått runt i dem härinne ett tag. De är fortfarande för små. Attans. Fast det går ju att gå i dem. Men det är en lättnad att ta av dem. Men de är ju så fina. Dumma stora fötter.

Jag shoppade lite mer rosa när jag ändå höll på:
 * En rosa skjorta till A (4,99 den med på Babou, "Chez Babou on trouve tout à prix foux", mer är nog inte värt att lägga för han är inte den rosa typen)
* Ett par rosa strumpor (men de var i tvåpack med ett par svarta för 2,29 och jag behöver strumpor i vilket fall som helst)
 * Rosa nagellack (1,99 med tjusig chockrosa metallicfärg)
 * Rosa läppstift (2,99, Maybelline andrahandssortering. Det var diskretare än jag trodde, mer som läppglans så det kan jag använda annars också)
* Ett halsband med en rosa elefant (4,49 men jag är ett stort elefantfan med en stor elefantsamling, så det kändes befogat)
 * En rosa blomma som funkar som hårsnodd eller brosch (1 euro i en kinesaffär)
 * Ett par rosa strumpbyxor (tyckte att de var fina med prickar på men när jag provade dem här hemma upptäckte jag att de var tunnare än jag trodde och prickarna var i princip transparenta. Jag fick lite "jag-har-legat-för-länge-på-stranden-och-blivit-bränd-känsla". Jag är ofta rosa på sommaren.)

Och det var allt. Nu sjunger jag La vie en rose med Edith Piaf.


Kommentarer
Postat av: Marajja

Rätt kul ide faktiskt med en rosa fest! Eller soirée....
Skulle oxå kunna tänka mig en visit i la France!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback