På bibblan

Vad gör man när man har en hel dag att spendera i Coevorden? Jag kom på att ett bibliotek ju inte är så dumt. Därför frågar jag hotellgubben om det i morse .
-Is there a library in this city?
-Library??? No, no, svarade han.
Nähä tänkte jag. Är det vi svenskar som är bortskämda med att ha ett stadsbibliotek i varenda håla och stadsdel? Som tur är är det vackert höstväder här i Holland så jag har promenerat runt staden några varv, handlat lite lunch och suttit på ett par olika bänkar i en fin park, läst bok och skrivit lite på en ansökan. Sedan såg jag plötsligt en vägskylt där det stod Bibliotheek. Efter ytterligare ett par skyltar hittade jag minsann ett trevligt och levande litet bibliotek där en timmes Internet kostar 1,60 euro. Så där är jag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback