Lista från ett mejl

Jag fick ett mejl med en lista. Först från Lisa i Spanien och sedan från Lina i Chile. (Åh, jag har så beresta vänner...) Jag gillar listor så jag tänkte att jag skulle svara på den jag också. Fast istället för att göra det i mejlet kan jag ju göra det i bloggen, tänkte jag. Så här är den:

1. Vad är klockan? 
20:41

2. Ditt namn som det står på födelseattesten:
Sara Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta...eller vänta nu blandar jag nog ihop det

3. Smeknamn:
Det har jag inte haft så många. Vad kallar man en Sara liksom?

4. Piercings:
Nix. Inte ens i öronen.

5. Ögonfärg: 
Blå

6. Födelseplats:
Västerås

7. Favoritmat:
Sushi kanske. Fast det beror på.

8. Någonsin tapetserat något med toalettpapper?
Öh nä. Men jag sparar toarullar för att bygga en möbel...

9. Älskat någon så mycket att du börjat gråta?
Ja, men så har jag ju också väldigt aktiva tårkanaler.

10. Varit med i en bilolycka? 
Nej ingen riktig. 

11. Krutonger eller Bacon Bitar?
Till vaddå?

12. Favoritdag på veckan:
Lördag är bra tycker jag

13. Favoritrestaurang: 
Nu kommer jag bara på kinarestaurangen Nouveau Pavillon de Shanghai i St Quentin, men jag borde komma på något bättre för den är lite sunkig. 

14. Favoritblomma: 
Tussilago kanske? 

15. Favoritsport att titta på:
Friidrott

16. Favoritdrink:
Mojito

17. Favoritglass: 
Chokladglass. 

21. Vilken färg har din sovrumstapet?
Hu, de är hiskliga. Fulrosa, med randig, mönstrad nederdel och blommiga bårder. Hur får man för sig att tapetsera med sådana tapeter? Usch.

22. Hur många gånger kuggade du på teoriprovet?
Noll gånger.

23. Före detta, vem fick du ditt senaste e-mail ifrån?
En Brenda Philips som skickade ett mejl med titeln "Supersize yor manhood" = junk, så det räknas kanske inte?

24. Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på?
Nej jag är inte lagt åt övertrassera-kontokort-hållet.

25. Vad gör du oftast när du är uttråkad?
Surfar på Internet.

27. Vem kommer att svara på detta e-mail först?
Ingen eftersom det inte längre är ett mejl.

28. Vem av dom du skickat detta e-mail till kommer inte att svara?
Äh borde ta bort de här frågorna för att det ska funka.

29. TV-program: 
Star Academy, haha. 

30. Senaste person du gick ut och åt middag med: 
Var på tjingtjong med A igår. 

31. Ford eller Chevrolet? 
Ford för det har pappa. 

32. Vad lyssnar du på just nu?
Teven i bakgrunden. Snart är det Spiderman.

33. Vilken är din favoritfärg? 
Blå

35. Hur många tatueringar har du?
Inga.

36. Klockslaget när du blev färdig med detta e-mail:
23.27, men Spiderman kom emellan. Observera att jag är i Frankrike och här heter han inte "Spajderman" utan "Spidérrman" (tänk franskt uttal) och han pratar franska. Förstås.

37. Har du någon gång kört slut på bensinen? 
Nej.

38. Katter eller hundar? 
Oj jag kan inte välja, det är gullegulligt både och.

Kommentarer
Postat av: KarinKarin

ha ha
det var roligare med sådana här listor än jag trodde.
Har du en "Blogg"? Nu blev jag avundsjuk.
Hoppas du mår bra vännen, saknar dig, kommer du hem till jul?
Jag har ju träffat en doktor som du vet. Han är mycket bra, jag är så löjligt kär. vilken tur jag haft!

Ta hand om dig hälsa baguetterna och Spiddéermaan

2005-10-24 @ 08:13:20
Postat av: Lina

Hej Sara! Sa kul med listor och haftigt att ha blogg, det har inte jag heller (ar lika lite high-tech som Karin Kroka ;) ) Hur gor man for att skaffa en?

Jag har solat hela helgen och haft typ 28 grader och sa idag stiger jag upp och det sporegnar... Ager inte ens ett paraply sa pa vagen till jobbet blev jag lite blot... brrrr....

Nar kommer du och halsar pa mig i Santiago? Har du fatt jobb an? Beratta beratta!

2005-10-24 @ 13:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback