Jennifer Garner på franska

Det är Alias på tv. Jennifer Garner snackar franska. Franska teveprogram är i allmänhet längre än svenska och amerikanska. Standarden är på två timmar tror jag. Därför visar de tre aliasavsnitt på raken. Kul för dem som gillar Alias men jag tycker att det blir så himla lååångt. Samma sak med dokumentärer och diskussionsprogram, de är nästan alltid två timmar. Men så gillar ju fransmännen att prata mycket... Jag vet inte hur många program det finns med folk, mest kändisar, som sitter runt ett stort bord och pratar. I två timmar. Massor. Däremot när det är tre avsnitt i rad av Sex and the city tycker jag inte att det gör så mycket. För vem har inte tyckt att ett avsnitt av Sex and the city tar slut alldeles för snabbt?

Desperate Housewifes har invaderat Frankrike också. Men bara på Canal + och den har inte vi. Så i den debatten hänger jag inte med. I det fallet visas två avsnitt på raken. Jobbigt om man är borta en torsdag och i stället för att missa ett avsnitt så missar man två. Lika bra att inte börja följa några serier så slipper jag alla dessa jobbiga problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback