Det luktar...toapapper

Toapappret i Frankrike är i princip alltid rosa. Varför vet jag inte riktigt. Jag tycker det känns lite porrigt med rosa toapapper. Men idag har jag upptäckt något ännu värre. Vi köpte ett storpack toapapper som det var specialerbjudande på. Jättespännande. När jag öppnade förpackningen upptäckte jag att det var parfymerat. Och inte lite heller. Lotionné står det. Så det är inte bara parfyrmerat utan behandlat med en lotion också. Hjälp. Vad tjänar allt detta till? 

Vår toalett är väldigt liten. Det är bara en toalettstol, en hylla och fula småblommiga tapeter. Inget mer. Badrummet ligger bredvid. Jag ställde ordentligt upp alla 32 rullarna i staplar på hyllan över toaletten. Men problemet är att nu stinker det toalettpapperparfym därinne. Och det luktar inte gott. Bara mycket. Varför inte bara låta toalettpappret vara naturvitt och låta bli att dekorera det med "roliga" tryck, färger och parfymer. Jag förstår inte. Kan inte marknadsförarna och produktutvecklarna hitta på något bättre att syssla med? Toapapper är inte kul. Det är ingen idé att försöka spexa till det. Toapapper är ändå bara toapapper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback