Annonser

Jag har en gratisblogg och får dras med ett par googleannonser om dagen. Det stör väl inte så mycket. Men jag funderar lite på hur urvalet av annonser fungerar. Det måste finnas någon slags mackapär som hittar ord i min blogg och pusslar ihop dem med passande annonser. I början fick jag mycket annonser på franska om var jag kunde köpa en cocotte-minute till lägsta pris. Vilket väl inte var helt oväntat med tanke på namnet på min blogg. Sedan skrev jag något om linser och det dök genast upp reklam om var jag kan köpa kontaktlinser på internet. Inte heller en överraskning.
Men sedan gick det steget längre. När jag satt och var sugen på choklad kom det annonser om att skicka chokladogram. När jag kämpade med att få ihop ett bra ansökningsbrev på franska och kände mig allmänt kass ploppade det upp annonser om språkkurser i franska. När jag var trött kom annonserna om ginseng och uppiggande naturläkemedel. Google läser inte bara min blogg utan även mina tankar. Inte konstigt att deras börsvärde närmar sig en biljon.

Men så dök det upp en annons på norska om hårtransplantation. Och jag börjar tvivla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback