Trögobert

Usch idag går det trögt med jobbsökandet. Det känns som att jag sökt en massa jobb som jag varit kvalificerad för, registrerat mitt cv överallt, sökt igenom miljoner erbjudanden på nätet men ändå har jag just nu ingenting. Inte ens några nya intervjuer inplanerade. Känner mig verkligen omotiverad. Kanske har jag gjort ett misstag som gett mig in på utmaningen att hitta ett jobb i Frankrike. Kanske inte... Jag vet ju att det finns ett jobb där ute för mig. Snart. Jag känner det på mig. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på de få ansökningarna jag skickat iväg i Sverige och som i princip alla lett åtminstone till en intervju.

Men när det är svårt att hitta motivationen får jag titta på
detta. Eller det här. Och så sparka mig själv i rumpan lite och börja på ett nytt ansökningsbrev. "Madame, Monsieur,..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback