Tillbaka från Le Touquet

Det har varit fint väder hela helgen. Blek vintersol på blå himmel. Inte alltför kallt. Igår var vi vid havet. I Le Touquet. Där fanns en sandstrand som aldrig tog slut. Även om solen sken, sanden var len och havet blått kändes sommaren och bad långt borta. Vi kom så långt att vi kände på vattnet i alla fall. Det var kallt och smakade salt. Måsarna skrek och jag fick sand i skorna.

Le Touquet - Paris Plage är en halvchic badort i norra Frankrike, inte alltför långt från Paris, därav andranamnet Paris Plage. När vi vandrade längs med strandpromenaden i solnedgången mötte vi herrar i hatt och Burberry-halsduk, damer med fina kappor och små hundar med fåniga tröjor. Fastighetsmäklarna skyltar med hus runt miljonen euro och med texten "We speak English". Nordfrankrikes kust är också engelsmännens paradis.

Idag är det måndag och vädret är grått.

Jag undrar vad jag gör mitt bland sockerbetsfälten i Picardie när det är så mycket vackrare vid havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback