Papas Noël au Paparc

Såg en artikel i Aftonbladet om en massa tomtar som var ute och sprang i Wales. Det fick mig att tänka på förra årets utflykt till Europa Park i Tyskland nära franska gränsen. I slutet av november när de inledde julsäsongen var det fritt inträde för alla tomtar och det är ju självklart ett tillfälle som inte får missas.  Visserligen hade det varit gratis för mig och A i alla fall eftersom vi hade Lisebergskort och det ger gratis inträde både till Europa Park och Parc Asterix (väldigt lönsamt), men det är ju inte varje dag man får vara tomte. Så vi tog tillfället i akt, klappade oss på magen, sa hohoho och hyllade vår rödklädde, skäggige vän.

tomte2

Vi var ett gäng på nio glada tomtar som togs emot av jättemusen och som åkte karusell så skägget fladdrade.

tomtar 3

Jag har för mig att vi var lite drygt 2000 tomtar som åkte karusell och åt karamell. Det var säkert något slags rekordförsök men jag såg att de var 4000 tomtar som var ute och sprang i Wales så vi är väl inte med i Guiness rekordbok då. Annars hade det ju varit kul att vara med i rekordboken som en synnerligen anonym tomte.

tomte1

Hohoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback