Paket

Jag har förresten fått det som jag beställde på den där stora, internationella auktionssajten (nu blir det lite kodspråk igen för att han som ska få julklappen inte ska förstå). Det gick ju jättefort och smidigt. Paketet kom i lördags (japp, i Frankrike får man post på lördagar också) och innehöll precis det som det skulle innehålla. Det här var ju jättekul. Efter jul kanske jag ska bli en ibejoman och handla där hela tiden. Eller så ska jag inte bli det. Vilket som. Nu har jag i alla fall testat.

Tur för mig att H&M:s postorder inte finns i Frankrike. Annars kanske jag skulle börja shoppa där också. Vem vet. Nu när jag är igång liksom.


Uppdatering: Jag var tvungen att ta bort litet av texten för nyfiken i en strut förstår mycket mer svenska än jag tror. Jag hittade honom med näsan framför skärmen och ögonbrynen ihoptryckta av koncentration.
- Det här handlar om min julklapp eller hur?
- Men, eh nä, eller vaddå, hur vet du det?
- "I Frankrike får man post på lördagar" (på svenska med underbart franskt uttal), min present kom ju i lördags. Ne me prend pas pour un con.
- Nej, nej, ska vi äta kanske?
- H&M! Har du köpt present till mig på H&M?
- Vad sägs om kyckling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback