Megaflopp

Herrejösses. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vulkangrejen på Stade de France var en riktig flopp. Totalt misslyckat. Uruselt. Ingen handling, inget tempo, inte ens några häftiga specialeffekter. Vi satt liksom där och väntade på att det skulle ta fart men det skedde aldrig. Det var pinsamt. Folk buade och visslade. Som om ett mål hade blivit bortdömt i slutminuten av en viktig fotbollsmatch. När det var slut (inte ens slutet var någonting, jag fattade att inte ens att det var slut) hade mer än hälften redan rest sig och gått. Ingen applåderade. Inte ens jag som artig som svensk. Men jag buade inte heller...

Jag vet liksom inte vad de som ordnat det hela hade tänkt. Vissa ljuseffekter och viss musik var väl bra men det blev liksom inget av det hela. Stade de France är en arena med plats för 80 000 personer. Vissa delar var övertäckta, men de delar som var öppna var i princip fullsatta. En 20 - 30 000 var vi nog i alla fall. Och det var det första av fyra spektakel. Kanske hade de tekniska problem? Jag vet inte. När vi gick ut var alla fulla i skratt och överens om att det var skräp. "Nu har jag i alla fall varit inne på Stade de France" sa optimisterna från Saint Julien de Coppel och hoppade in i bussen för att åka och äta.

Jag har varit på Stade de France en gång innan. Såg en vänskapsmatch mellan Frankrike och Sverige förra året. Då var det i alla fall ett fyrverki i slutet. Trots att det inte fanns något vulkantema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback