Diverse värdelöst vetande

Nu känns det som att det kan vara dags för en lista med litet värdelöst vetande. Hittade den här hos anna.

Del 1:
Igår:
Gjorde jag nog inte så mycket som är värt att dokumentera.
Idag: Har jag varit hos en dermatolog som spanat in mina födelsemärken. Det bor ingen skurk i dem. Ska söka tre jobb, köpa sista julklapparna, tvätta, städa, börja packa litet och litet annat jox.
Imorgon: Bär det av ner till Auvergne på kvällen. På dagen ska jag göra allt det jag tänkt göra idag men antagligen inte kommer att göra förrän i sista sekund.
I övermorgon: Är jag hos Adriens föräldrar i St Julien de Coppel. På kvällen ska vi åka in till Clermont-Ferrand och äta middag med några av hans kompisar.
Dagens musik: Eftersom Adrien inte är hemma kan jag hejdlöst sjunga med till Håkan Hellström.
Dagens klädsel: Jahaja. Jag har bruna HM-byxor i något slags ullmaterial, röd v-ringad tröja från Zara och ett svart linne urringat efter mina födelsemärken (dermatologanpassat helt enkelt).
Rekommendera en låt: Last Christmas I gave you my heart but the very next day you gave it away, this year... (*kollar ut för att se om det börjat regna*)
På tv: Nu när Star Academy är slut blir det mest nyheterna och en och annan film eller dokumentär.
Vad vill du göra just nu? Just nu skulle jag nog vilja vara hemma i Västerås och baka pepparkakor.
Vad har du ätit idag? Hemkokt kola (som smakar lite fisk av någon anledning) och en körsbärsyoghurt.
Brukar du äta frukost? Nja.
Vad gör du om helgerna? Oftast åker jag någonstans. Till Paris eller så. Det går inte att stanna en hel helg i Harly utan att bli lite knäpp.
Brukar du bädda sängen? Väldigt sällan. Men när jag bodde i en etta gjorde jag det oftare för det ser ju fint ut. Men nu när sängen är alldeles ensam i sovrummet är det ingen som ser... Bra för kvalstren ska det visst vara också...
Hur många timmar sover du per natt? Rätt så många för det mesta. Runt åtta skulle jag tro.
Föredrar du att vara singel? Nej.
Är du singel? Nej nej, jag har ju min fransos.
Är du nöjd med dig själv? Nja, man kan väl alltid bli bättre.
Hur mår du just nu? Vrider, trycker och känner efter. Helt ok.
Senaste program du såg på? Det var nog klockan 13-nyheterna igår. 
Vad var det senaste du sa? Bonne journée eller något liknande till fransmannen när jag släppte av honom på jobbet.
Hur ofta tvättar du ansiktet? Det gör jag nog ungefär två gånger om dagen.
Vem vet mest om dig? Det är nog jag själv ja.
Vad behöver du just nu? Ett jobb skulle sitta fint.

Del 2:

Vilket är det roligaste sms:et i din inkorg? Louise har skickat ett rätt snuskigt mms som jag har sparat.
Vilken är din sämsta dag? Måndagar är väl aldrig särskilt kul.
Om du hade tiotusen kronor att skänka bort, vem skulle få dom? Måste det var en person? Eller går det bra med en organisation? Jag måste nog fundera lite på det.
Är du kär? Ja *fniss, fniss*.
Vilka var du senast ute med? Igår var jag och Adrien hos vår favoritkines och åt. Jag fick en present. Samma som förra gången. Och gången innan det.
Dö lycklig och ung eller dö gammal och bitter? Gammal. Ska försöka att inte bli en surkärring men man vet ju aldrig. Vissa tendenser finns ju...
Hur ska man göra för att verkligen imponera på dig? Då fixar man schysst bakåtslick, feta guldsmycken, fin bil med mycket dunkadunka och så säger man "Vill du åka med pinglan". Eller nej förresten. Gör inte det. Jag är rätt lätt att imponera på. Intressanta jobb, folk som är bra på att tala, folk som kan sjunga, dansa, spela något instrument, har en brinnande passion och allt sådant där brukar funka.

Del 3:
Bästa citat du hört: Hjälp vad jag är dålig på citat, kommer inte på något. Borde jag skaffa mig en citatbok?
Kött eller bananer: Haha. Kött får det nog bli.
Beundrar inte: Nu står det still. Hoppar den frågan.
Jultomten eller påskharen: Tomten.
Favoritland: Schweden.
Snyggaste stjärnan: Polstjärnan är fin.
Emmaboda eller Arvika: Har jag inte varit på.
Rock eller pop: Jag är rätt dålig på att definiera musik. Tur för mig att jag har en bror som är kulturjournalist.
Tror du på någonting högre: Läste fel, läste "tror du på någonting till höger" och tänkte svara nej, men det var nog inte riktigt det som var frågan. Jag är inte religiös.
Vänster eller högerhänt: Vänster.
Upp eller ned: Uppåt, uppåt, ständigt uppåt.
Estetisk eller matematisk: Alltså, nä, jag är nog varken eller. Undrar vad jag är då?
Vänner eller pojk-/flickvän: Det är viktigt både och. Får man svara så?

Snipp snapp snut, så var listan slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback