Cocotte och Google

Dagens budskap från Google till mig här på bloggen är följande: "Lär dig skriva korrekt. Det är en investering för livet! Pris 6.500 kronor."

Med tanke på att Google tycks välja ut annonserna beroende på vad som finns i texten här på Cocotte tar jag det inte som en komplimang.

Ibland får jag ebay-annonser med svensk rubrik och fransk undertext. Det kan fungera bra. Till exempel när det står "Väskor" som rubrik och undertexten på franska är "Köp och sälj billigt på auktion. Från 0,01 euro och uppåt." När rubriken är "Barn" och undertexten densamma känns det genast mindre passande.

Gjorde för övrigt en google-sökning på ordet cocotte och fick min blogg som nionde träff. Det var inte illa får jag lov att säga med tanke på hur många
cocotter det finns ute i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback