Bio eller tv

Igår var det flera bra filmer på tv. Typiskt att det ska var så många filmer på tv på måndagar när måndagar är den dag då det är billigare att gå på bio. Finns det kanske ett samband? Det blev ingen bio igår. Fanns inte direkt något som lockade. King Kong kändes sådär kul tyckte jag. Tre timmar apa dubbad till franska. Harry Potter finns ju fortfarande men vi har inte sett de två (eller är det tre?) andra filmerna så borde kanske börja från början om vi nu ska se dem. Sedan fanns det ett par filmer som antingen gick för tidigt eller för sent, ett par filmer som vi redan sett och ett par filmer vi inte ville se. Slutsats: ingen bio.

På tv däremot var det
Casablanca. Odubbad (hurra, vad vore Casablanca utan Humphrey Bogarts röst?) på Arte. Jag gillar Casablanca. Har sett den ett antal gånger men den är ju så fin. Med "Here's looking at you, kid", "We'll always have Paris", snyft, snyft, smöriga stråkar och Sam som spelar As times goes by. Perfekt måndagsnöje tycker jag.

M6 visades en annan bra film. L'Ours, eller Björnen. En rätt långsam men vacker film om en björnunge. Fast jag tycker att det är så sorgligt när björnmamman dör och björnungen blir ledsen så jag föredrog att titta på Casablanca. Slog över till björnarna sedan, lagom till det spännande och lyckliga slutet. Det är ju så gulligt. Tror att jag vill ha en egen björnunge nu. Undrar var jag kan köpa det?

Kommentarer
Postat av: krokofanten

Hej Sara!
Hjälp vad jag har skrattat i eftermiddag!
Du skriver så roligt och jag känner igen det mesta...
Jag jobbar I La Défense på en stor "plateau" och högt skratt är inte poppis bland systemutvecklarna...
Jag har bott i Paris sedan 1995 (hjälp!)
Har du hittat din jäst förresten? Annars kan du köpa den hos LeClerc i kyldisken vid "pâtisserierna" eller direkt i "boulangeriet".
Kommer att bli en flitig besökare...
Ha det gott!

Postat av: Cocotte

Åh har det skrattats åt mig i La Défense. Vilken ära!
Tack för jästtipset. Jag har inte kommit mig för att baka än...

2005-12-20 @ 17:53:16
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback