Nu ska vi se hur det funkar

Nej nu har jag gått och funderat jättelänge på att skaffa mig en blogg men liksom aldrig riktigt kommit till skott. Har känt att jag först måste ha någon form av tema, eller ett åtminstone ett bra namn på bloggen. Det är ungefär som när jag börjar på ett nytt anteckningsblock så lämnar jag alltid de första sidorna tomma, utifall att jag skulle komma på något bra att lägga till efteråt som är så viktigt att det absolut måste stå på de första sidorna. Men i princip alla gånger förblir de där sidorna tomma, så därför tog jag nu steget och tryckte på "skapa en blogg" utan att ha vare sig ett riktigt tema eller ett bra namn. Vem vet det kanske kan bli något ändå.

Jag är i Frankrike. Jag har inte direkt något riktigt hem just nu. Eller jo, jag har flera. Min lägenhet i Göteborg är uthyrd i andrahand, jag har under en period bott mer hos mina föräldrar än jag gjort på väldigt länge, och nu bor jag hos min franske pojkvän i en rätt ointressant fransk stad i Frankrikes kanske minst charmiga region. Jag hoppas snart hitta ett jobb. Augusti är semestertider här i la France och arbetsmarknaden är kanske inte jättehet för en svensk civilekonom. Men man måste ju ge det ett försök.

 Så sammanfattningsvis blir det nog en blogg om mig, om Frankrike och om jobbsökande. Och cocotte det betyder höna, eller gryta, men det det kan vara ett smeknamn också och då är det rätt gulligt. Överensstämmer rätt bra med hur jag känner mig idag. Som en höna, eller en gryta, eller det där rara smeknamnet.

Nu ska jag lära mig hur det funkar det här med bloggande. Jag har läst massa bloggar och tänkt massa tankar i bloggform men jag vet inte riktigt hur det fungerar rent tekniskt. Men det måste man ju kunna läsa någonstans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback